Renungan kita Bersama

"Dan Kehidupan
dunia ini hanyalah permainan dan senda gurau. sedangkan akhirat itu, sungguh
lebih baik bagi orang - orang yang bertakwa. tidakkah kamu
mengerti?"


Thursday, February 11, 2010

selamat bercuti


Selamat bercuti diucapkan buat semua sahabat. 
Bagi yang pulang ke kampung, selamat pulang ke kampung. Manfaatkan  cuti yang agak panjang ini dengan sebaiknya. Jadikan cuti yang agak panjang ini untuk kita mengisi ruang kebahagiaan dan keceriaan buat keluarga khususnya mak ayah yang sudah lama tidak bersama dan bersua muka. Pasti mak ayah banyak cerita yang hendak dicerita dan dikongsi bersama kita. Ingat, tanggungjawab kita bukan hanya mencari imu semata-mata, tetapi membahagiakan ibu bapa juga menjadi tanggungjawab kita yang bergelar sebagai seorang anak.



Walau sesibuk manapun kita, jangan sampai mak dan ayah kita abaikan. Jangan sampai perasaan mereka kita abaikan. 'Mak, Ayah..kakak sibuk sikit minggu ni. Tak dapat balik rumah'. 'Tak apa..Mak tak kisah. Nanti cuti panjang dan lapang balik lah'. Macam tu lah jawapan yang sering mak ayah berikan. Sepenuh kepercayaan telah mereka letakkan.Pastikan kepercayaan yang mereka letakkan pada kita tidak kita hancurkan atau kita khianatinya.

Bagi sahabat yang tidak dapat pulang ke kampung, Kerap-kalilah menghubungi mak ayah di kampung. Tak banyak yang mak ayah harapkan sebenarnya. Cukup sekadar mendengar suara ceria anaknya sudah memadai. Jangan pula kita hubungi mereka bila poket sudah menjadi kering dan perut menyanyi syahdu tanda perlu diisi segera.

Apa pun yang sahabat lakukan, pastikan restu ibu bapa sentiasa mengiringi perjalanan hidup kita. Ingat sahabat semua..Berjuang, berjuang juga, tanggungjawab kita juga jangan dilupa. Mudah-mudahan kita semua dipermudahkan oleh-Nya..

No comments:

Post a Comment